psychologia poznawcza, w tym zwłaszcza osobliwości ludzkiego sposobu
spostrzegania i rozumienia otoczenia społecznego
ilościowe metody i techniki badań społecznych
ilościowe i jakościowe metody formalnej i treściowej analizy medialnych
przekazów informacyjnych
sposoby spędzania czasu wolnego przez młodzież, w tym zakres i formy
uczestnictwa w kulturze artystycznej
muzyka, w tym estetyka muzyczna i psychologia muzyki
sport
Dydaktyka:
Metody i techniki badań społecznych – wykład
Psychologia – ćwiczenia
Analiza medialnych przekazów informacyjnych – fakultet
Wybrane publikacje:
Wzór na poziom wyeksponowania [komunikatów w telewizyjnych programach
informacyjnych], „Zeszyty Telewizyjne”, 2003 (2), ss. 48 - 65
26 zasad przyjaznych dla odbiorcy, „Zeszyty Telewizyjne”, 2003 (1), ss. 4 -
25
Obraz zagrożeń w telewizyjnych programach informacyjnych, w: Jerzy Uszyński
(red.), Problematyka bezpieczeństwa i zagrożeń w programach telewizji
publicznej, TVP S.A. Ośrodek Szkolenia – Akademia Telewizyjna, Warszawa 2002;
ss. 167 – 189
Analiza medialnych przekazów informacyjnych [skrypt], Uniwersytet
Warszawski, Instytut Stosowanych Nauk Społecznych, Warszawa 2002
Dyskurs o normalności i niezwykłości świata, jako podstawowe formy dyskursu
medialnego, w: B.Fatyga, A. Tyszkiewicz (red.), Normalność i normalka. Próba
zastosowania pojęcia normalności do badań młodzieży, ISNS UW, Ośrodek Badań
Młodzieży, Warszawa 2001, ss. 144 – 166
Problematyka kulturalna w polskiej telewizji publicznej – programy
informacyjne, TVP S.A. Ośrodek Szkolenia – Akademia Telewizyjna, Warszawa 2000;
ss. 12 – 32
Barbarzyńcy czy nie? Uczestnictwo młodzieży w kulturze oficjalnej, w:
B.Fatyga, A.Tyszkiewicz (red.), Dzisiejsza młodzież. Stereotypy i rzeczywistość
po 1989 roku, Ośrodek Badań Młodzieży UW, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji MEN,
Warszawa 1997, ss. 197-211
Podstawowe zasady konstruowania telewizyjnych programów informacyjnych, z
punktu widzenia psychologii odbioru informacji, [skrypt], Ośrodek Szkolenia i
Analiz Programowych TVP S.A., Warszawa 1995
Człowiek w sytuacji kontaktu z muzyką, Instytut Kultury, Warszawa 1995
Semantyczna analiza pojęć „bezrobocie” i „bezrobotny”(„bezrobotni”) w
wypowiedziach prasowych, „Kultura i Społeczeństwo”, 1994 (3)
Czas wolny, w: Sytuacja dzieci i młodzieży w Polsce, Polska Fundacja Dzieci
i Młodzieży, Warszawa 1993